Permission marketing = Lupa markkinoida eli uudet asiakkaasi antavat sinulle luvan

Millä mittaat markkinointiasi ja sen tehoa? Näyttöjä, klikkauksia. Kuinka kiinnostuneita asiakkaat ovat kaikesta mainosvirrasta, jota he näkevät päivittäin?

Lupamarkkinoinnin käsitteen loi Seth Godin jo vuonna 1999. Kun asiakas antaa luvan markkinoida, hän on jo varsin kiinnostunut tuotteestasi/palvelustasi. Normaalisti käytämme tätä esimerkiksi yrityksemme kotisivuilla, jossa kuluttajia kehotetaan liittymään sähköpostilistalle.

Lupa markkinointiin + sähköinen suoramarkkinointi on superduo, jota tehokkaampaa ei juurikaan ole. Mutta miten saada ne ihmiset kotisivuille. Kalliilla banneri/hakukonemainonnalla? Kilpaile verkossa kaikkien muiden kilpailijoiden kanssa? Vaihtoehtojakin on:

Pepe (peer to peer marketing hub) tuo yhteen kivijalan, mainostajan ja loppuasiakkaan. Fyysisesti Pepe on iPad telineessä, jossa pyörii markkinointiautomaatio-ohjelmamme. Asiakas vastaa siihen, koska hän saa etuja (ristiinmarkkinointikumppaneilta eli mainostajilta), antaa palautetta kivijalkakaupalle ja osallistuu vielä arvontaankin. Tämä ottaa häneltä 20 sekunttia.

Mainostaja: saa asiakkaan, joka antaa luvan eli on kiinnostunut. Asiakas saa valita 3-4 vaihtoehdosta mieleisensä, joten mainostajan tuotteen valitessaan hän on kiinnostunut. Asiakas saa kohdistetun ja mitattavan tarjouksen mainostajalta. Mainostaja saa tietystikin asiakkaan yhteystiedot jatkomarkkinointia varten.

Mistä asiakas löytää Pepen? Asiakas ei löydäkään, vaan törmää siihen lähikaupassa, kahvilassa, ravintolassa ja monessa muussa paikassa. Katso miten pienelläkin budjetilla saat luvan: www.pepehub.com

Kysy lisää kustannustehokkaasta, kohdistetusta, luvan kanssa toteutettavasta suoramarkkinoinnista:

Pasi Sipilä

pasi@pepehub.fi

puh. 044 203 6101

 

Kirjoita vastaus

  • (ei julkaista)

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>